Motorsport - Le Mans

Jeg glæder mig til at følge 24-timers løbet Le Mans på lørdag! Dette årlige udholdenhedsløb appellerer mere til mig end Formel 1. Porsche har vundet Le Mans 19 gange, rekord for en producent, senest i 2015, 2016 og 2017. Og  danske Tom Kristensen har vundet 9 gange, rekord for en kører, flot!

De seneste 5 år er det så japanske Toyota, der har vundet, og de er også storfavoritter i år efter sikkert at have vundet de to første runder af World Endurance Race.

Det er sandsynligt, at forbrændingsmotorer vil blive forbudt i motorsport forholdsvis snart, så vil interessen sikkert aftage enormt, for det er jo i høj grad den lækre lyd fra disse, publikum nyder som en stor og vigtig del af oplevelsen. Så er det i hvert tilfælde nok også slut med min egen jo også forholdsvist beskedne interesse for sporten!

Men nu glæder jeg mig til på lørdag!

Update: Ferrari vandt overraskende, Toyota blev nummer to. Tillykke til Ferrari!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Til IQ-test psykotisk og fuld

Biler

Min mor ramt af demens