I form

Jeg arbejder nu 100% systematisk på at komme i bedre form. Det har såmænd desværre kun varet den seneste måned, men jeg vil helt sikkert fortsætte. Mit Garmin ur er næsten uundværligt i den sammenhæng, for jeg er tidligere gentagne gange stødt ind i symptomer på overtræning, når jeg er gået i gang, og uret kan hjælpe mig med at undgå dette, idet det uafbrudt måler min krops aktuelle træningsbelastning. Og efter hver træning giver uret mig et tal for belastningen af aktiviteteten (jeg tæller alt med som træning: pulstræning på motionscyklen, og alle gå- og cykelture, også handlen ind). Så kan jeg se, hvornår jeg er klar til at træne, og jeg ved cirka, hvor hårdt og hvor længe, jeg må træne, det har erfaring med uret lært mig. Jeg ville ønske, at jeg kunne gå hurtigere frem, der skal ikke særlig meget til, før uret melder ud, at min aktuelle belastning er i den høje ende for forbedring af min form eller at jeg har overtrænet moderat, og anbefaler så og så lang tids restitution før næste aktivitet..Men i det mindste kan jeg med systematisk vedvarende indsats nå målet med sikkerhed, og min ambition er bestemt, at min form skal være MEGET bedre, urets måling af min VO2Max skal op på meget højere niveauer! Jeg kan godt lide at cykle på min gode flotte røde mountainbike med de dejligt brede hjul, i Holme Bjerge, ud til Moesgaard Strand og -Museum og andre steder syd for Aarhus,og det er både interessant og nyttigt efter turen at tjekke, hvad uret har registreret om turen, fx gennemsnitlig og højeste fart, og hvor meget turen har belastet kroppen, så jeg kan vurdere, hvornår jeg er klar cykle en tur igen, og cirka hvor anstrengende denne højst skal være, hvis jeg skal undgå overtræning. Når mine målte VO2Max-værdier begynder at nå op på et mere sundt og agtværdigt niveau, vil jeg dokumentere mine løbende forbedringer her og måske andre steder på nettet, men ikke før. Og måske dele dagens cykeltur på Facebook, som jeg har set gode unwoke Henrik Dahl gøre jævnligt. Der er noget at arbejde målrettet på og se frem til, selvføgelig ikke det eneste mål, jeg har, men et meget vigtigt!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Til IQ-test psykotisk og fuld

Biler

Min mor ramt af demens