Matematik

Jeg har gået i i gymnasiet hele to gange, og begge gange på matematisk linje og matematisk-fysisk gren, det mest matematiske valg dengang. Begge gange fungerede jeg rigtig dårligt, den første gang led jeg af bipolare blandingstilstande med stærk overvægt af det (svært) depressive, den anden gang af mere ren og noget lettere, men dog stadig ret svær depression. Dette gjorde, at jeg desværre ikke fik gjort så meget ud af matematikken, som jeg kunne have ønsket mig, og jeg endte med at få middelmådige karakterer i faget. Jeg har ellers gode evner for matematik og kan lide det.

Jeg har fået lyst til at foretage selvstudier i matematik på gymnasieniveau ved at arbejde mig formentlig hurtigt og ubesværet gennem de lærebøger, vi brugte dengang, som jeg valgte at købe med henblik på at arbejde mig igennem det jeg manglede at lære i dem, før jeg i sin tid skulle starte på cand. oecon.-uddannelsen. Derefter vil jeg måske tage HF Matematik op til A-niveau på skole. Jeg er tiltrukket af matematik i denne skøre tidsalder, hvor de woke som noget af det seneste er begyndt at angribe selv dens objektivitet og påstå, at denne skulle være udtryk for "white supremacy". På universiteterne i vesten er det matematikerne der har den højeste gennemsnitlige IQ, og det er også dem, der i gennemsnit har de mest normale, raske personligheder, dem der er mest fri for psykopatologi, blandt de forskellige faggrupper. Jeg kunne måske godt tænke mig at læse matematik på universitetet, selvom min egen IQ ikke er den allerhøjeste og jeg er ramt af forskellige former for psykopatologi, det kunne være enormt interessant! Matematik er så smukt! 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Til IQ-test psykotisk og fuld

Biler

Min mor ramt af demens